Skoleskak på Nyborg Heldagsskole

Oprettet d.

SFA - Skoleskak for alle

Nyborg Heldagsskole deltager i de næste 3 år i dette projekt, vi er i gang med at uddanne 3 lærere/pædagoger i SFA uddannelsen, så de kan undervise i skak i udvalgte klasser eller aktivitetshold. Planen er, at de berørte elever i projektet skal spille 1 times skak om ugen.

Skoleskak For Alle (SFA) er et samarbejde mellem Dansk Skoleskak og Egmont Fonden, hvor udfordrede børn og unges lærings- og livsmuligheder skal forbedres ved at styrke deres faglige, sociale og personlige kompetencer. Indsatsen er støttet af Egmont Fonden.

I kombination med udvikling af sociale kompetencer vil arbejdet rette sig mod evnen til koncentration og fordybelse, udvikling af analytiske evner og styrkelse af selvstændig kreativ tankevirksomhed, hvor evnen til at træffe valg på et realistisk grundlag skærpes.

Skakspillet kan være et værktøj til at understøtte denne udvikling/proces. At skabe bedre forudsætninger for faglig læring.

Du kan læse mere om skoleskak her: https://skoleskak.dk/skoleskak-for-alle/