Familieekspert Lola Jensen gæster Nyborg Heldagsskole

Indbydelse til Årsmøde 2018 på Nyborg Heldagsskole

Torsdag den 12. april kl. 17.00 – 19.30

Kære forældre.

I inviteres hermed til Årsmøde på vores skole. Aftenens foredrag holdes af Familieekspert Lola Jensen – humoristisk foredragsholder kendt fra TV2 ”Go’ Morn Danmark”. Lola har også været skolens supervisor i familieafdelingen. Foredraget vil omhandle familieliv og de udfordringer vi kan møde som forældre.

Der serveres en sandwich og sodavand, og i henhold til indkøb skal vi bede jer om at tilmelde jer på denne mailadresse til vores sekretærmedhjælper Mette: mrhk@nyborg.dk. Tilmeldingsfristen er 6. april.

Programmet for aftenen:

17.00 – 17.30: Velkomst v. Skolelederen og Skolebestyrelsesformanden.

Skolebestyrelsesformandens årsberetning samt valg til skolebestyrelsen.

17.30 – 18.30: Foredrag af Familieekspert Lola Jensen (første del)

18.30 – 18.45: Pause. Der serveres sandwich og en vand

18.45 – 19.30: Foredrag af Familieekspert Lola Jensen (anden del og afrunding).

Om foredraget: Alle forældre vil deres børn det bedste, det er bare ikke altid at tanke og handling kommer til at stemme overens, måske fordi stress, dårlig samvittighed, usikkerhed, tvivl her og nu i situationen kommer til at overhale de gode intentioner. ”Hvad betyder det for mit barn at se TV, hvad tid skal de i seng, hvad med måltidet, hun spiser ikke så meget, hvordan taler man med børn om de sværeste emner, hvad med legen og kammeraterne i institution eller skole, hvad med gruppedannelse, hierarkier, roller, afvisning, udelukkelse, mobning, hvordan gør man sit barn til en god kammerat, hvordan giver man i det hele tager den dannelse til børn, der gør at de på sigt kan begå sig med andre etc.?” Spørgsmålene er mange, svarene måske ligeså.

Miguel Svane - Skoleleder og Bente Brandstrup - Skolebestyrelsesformand