1 Elev testet positiv med Covid-19 på Skolen i afdeling A

Oprettet d.

Kære alle forældre i A

Jeg skriver til jer fordi, vi har et tilfælde af Covid-19 i afdeling A. Det drejer sig om 1 elev i afdelingen, der netop er blevet testet positiv. Eleven går i klassen A4.

I forhold til gældende regler og i samråd med Skolechefen, har jeg besluttet, at vi sender hele afdeling A - alle elever og alle personaler fra denne afdeling hjem. Alle elever skal testes to gange. Første gang så hurtigst som muligt, og anden gang to dage efter første test er foretaget. Den anden test skal foretages uanset om man har fået svar på første test.

Når begge test er negative, så kan man komme i skole igen. Nu "hjælper" det selvfølgelig lidt, at vi går ind i en efterårsferie, så jeg håber at se alle elever og voksne i skole igen efter ferien.

Når vi sender alle elever hjem, så er det fordi, at smitteopsporingen omkring den enkelte elev alligevel har en vis kompleksitet, og der kan være foregået lidt kontakt på kryds og tværs i afdelingen. Vores lokale procedurer for Covid-19 har altid været sikkerhed frem for alt, og det holder vi også med denne plan om at vi i dette tilfælde sender hele afdelingen hjem til testning.

Hvis I har spørgsmål eller andet omkring alt det her, og teamet ikke lige kan svare, så ring endelig til Peter eller jeg på mobilnr:

Miguel: 30270237

Peter: 61700530